امکان ثبت درخواست استعلام اراضی از پنجره واحد مدیریت زمین فراهم شد

تاریخ انتشار : 1402/05/01 - ساعت انتشار: ١٢:٤٦ - گروه خبری : اخبار استان

خزائی گفت :امکان ثبت درخواست استعلام اراضی (صدور گواهی مستثنیات) از پنجره واحد مدیریت زمین فراهم شده و از این پس استعلام ها تنها از این طریق صورت گیردو پس از اجرای موفق مرحله نخست اتصال مدیریت زمین به سامانه "سبا"در خصوص دریافت استعلام اراضی ( صدور گواهی مستثنیات )در 2 استان کرمانشاه و گلستان امکان دریافت این استعلام از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت برای دیگر استان ها فراهم شده است وی تاکید کرد:دسترسی دفاتر پیشخوان به منظور ارسال مستقیم درخواست استعلام به سامانه سبا از یکم مرداد سال ۱۴۰۲قطع شده و تنها راه ثبت درخواست، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: امکان ثبت درخواست استعلام اراضی (صدور گواهی مستثنیات) از پنجره واحد مدیریت زمین فراهم شده و از این پس استعلام ها تنها از این طریق صورت گیرد.

اسفندیار خزائی اظهار داشت:پس از اجرای موفق مرحله نخست اتصال مدیریت زمین به سامانه "سبا"در خصوص دریافت استعلام اراضی ( صدور گواهی مستثنیات )در 2 استان کرمانشاه و گلستان امکان دریافت این استعلام از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت برای دیگر استان ها فراهم شده است . .

وی اضافه کرد: طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان فناوری اطلاعات و کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت، برای کاربران دفاتر یاد شده دسترسی لازم در پنجره واحد مدیریت زمین برای ثبت درخواست های افراد معلول، بیسواد، کم سواد و سایر گروه های فاقد توانمندی برای استفاده از سامانه های الکترونیکی برقرار می شود 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: با توجه به ماده یک ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، این سامانه به عنوان درگاه ارتباطی با متقاضیان دریافت حوزه زمین و ساختمان محسوب می شود

خزائی بیان کرد: دستگاه های اجرایی ارائه دهنده خدمات یاد شده پس از راه اندازی سامانه مکلف هستند تنها از طریق درگاه ارتباطی این سامانه نسبت به تعامل الکترونیکی با متقاضیان اقدام کرده و درخواست خدمت و خروجی آن را از این طریق با متقاضیان تبادل کنند

وی گفت: باید متقاضیانی که برای ثبت درخواست به این اداره کل یا دفاتر پیشخوان مراجعه حضوری می کنند را به درگاه سامانه یاد شده با ادرسIRANELAND.IR هدایت کرد و راهنمایی های لازم برای ثبت درخواست غیر حضوری، به آنها ارائه شود

وی تاکید کرد: دسترسی دفاتر پیشخوان به منظور ارسال مستقیم درخواست استعلام به سامانه سبا از یکم مرداد سال ۱۴۰۲قطع شده و تنها راه ثبت درخواست، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است

 

نسخه چاپی

ارسال به دوست

 


خروج




-->